Stoomvrijmarkt zondag 9 juni 2024

Digitaal inschrijfformulier

Méér dan 140 stands in toeristisch hart van Simpelveld

Zondag
9 juni 2024 staat Simpelveld weer in het teken van een overvolle ‘stoomvrijmarkt’.

Voor de organisatie van dit tot ver in de regio bekende evenement, tekent ook dit jaar weer, en dat voor de 27e keer, de Stichting Promotie Simpelveld (SPS).
Kosten nog moeite zijn ook dit jaar weer gespaard om er een geweldig evenement van te maken. Zo staan er niet alleen diverse marktkramen met een breed aanbod, zoals tweedehands goederen, speelgoed, gebruiksartikelen, kleding en muziekartikelen, maar ook wordt de inwendige mens natuurlijk niet vergeten, zodat het goed toeven is op de ‘stoomvrijmarkt’ in het toeristisch hart van Simpelveld.

De markt is vanaf 10.00 uur tot en met 18.00 uur toegankelijk voor iedereen die nog wel wat spulletjes kan gebruiken of die zo maar een geweldige zondag wil beleven. De ‘stoomvrijmarkt’ in Simpelveld staat bekend om het aanbod van de marktkooplui dat niet alleen zéér divers is, maar ook een goede kwaliteit laat zien.

Méér dan welkom!

Namens de Stichting Promotie Simpelveld heten wij u méér dan van harte welkom tijdens ons tot ver in de regio bekend staand evenement: zondag 9 juni 2024………..stoom afblazen tijdens de ’stoomvrijmarkt’ in het toeristisch hart van Simpelveld!

Uitgebreide markt met méér dan 140 stands

De markt bestaat uit méér dan 140 kramen, 120 meter grondplaatsen en 60 meter aan verkoop-wagens. In totaliteit dus een markt die bijna één kilometer lang is.

De markt strekt zich uit vanaf de Stationsstraat, via de Nieuwe Gaasstraat, Irmstraat, Vroenhofstraat en Pastoriestraat (rondom de St. Remigiuskerk) en eindigt aan de Dorpstraat.

Zoals reeds verwoord: de markt biedt een zeer uitgebreid arsenaal aan producten en verkoopwaren. Vele hobbyisten tonen het publiek hun handvaardigheid en bieden de door hun vervaardigde producten voor een schappelijke prijs te koop aan.

Tevens vindt u er stands met bloemen en planten, wenskaarten, modeaccessoires, horloges en uurwerken,  dierenbenodigdheden, cd’s en dvd’s, schoenen en tassen, keramiek, sportartikelen en ga zo maar door. Eigenlijk een assortiment dat te uitgebreid is om alles wat aangeboden wordt de revue te laten passeren in dit artikel. Het vermelden waard is zeker dat er GEEN ENTREE wordt geheven voor een bezoek aan onze ‘stoomvrijmarkt’. Dus, wat let u. U bent van harte welkom op zondag 11 juni in het bruisend hart van Simpelveld!

Dorstig of knorrende maag ?  Geen enkel probleem!

Natuurlijk geeft ook de plaatselijke horeca acte de présence! De markt wordt op diverse plaatsen onderbroken door gezellige terrasjes met muziek waar het uiteraard goed toeven is bij een heerlijke pint, een goed gekoeld glaasje fris of een kopje koffie/thee met een stukje overheerlijke vlaai. Maar ook binnen in de horecazaken heeft men gezelligheid en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan en wil men maar al te graag de marktbezoekers verwennen door een goede service en een perfecte kwaliteit!

Tevens zijn er diverse lekkernijen te koop: frites met of zonder snacks, diverse soorten wafels, vers gebak en ga zo maar door!  Zeg nou eens eerlijk: een lekker stukje vlees, een koel drankje en een gezellig stukje live- of mechanische muziek, wat wil een mens nog meer?

Winkels geopend

Tijdens de stoomvrijmarkt zijn ook de winkels geopend. Bij de diverse winkeliers kunt u eventuele aanbiedingen verkrijgen, of u kunt kiezen uit het vertrouwde assortiment. Uiteraard wordt e.e.a. vergezeld van een goed advies en goede service. Loop dus eens vrijblijvend bij onze winkeliers binnen!

Parkeren / parkeerverbod

(er is een wegsleepregeling van kracht binnen de gemeente)

In verband met de te verwachten grote drukte, die inmiddels bij de ‘stoomvrijmarkt’ hoort, vragen wij nu reeds de bewoners die binnen de voornoemde straten woonachtig zijn, hun auto’s voor die ene zondag buiten de aangegeven straten te parkeren. Zodoende kan de SPS en haar medewerkers  zo optimaal mogelijk rekening houden met de afstanden die voorgeschreven en noodzakelijk zijn om e.e.a. zo veilig mogelijk te organiseren. Ook vragen wij nu reeds aan de marktkooplui om geen auto’s (voor het eventueel laden en/of lossen) te parkeren op de hoek Dr. Ottenstraat – Irmstraat - Nieuwe Gaasstraat, dit i.v.m. de noodzakelijke draaicirkel van de Arriva-bussen.

In de Dr. Ottenstraat geldt vanaf 5.00 uur tot 20.00 uur een parkeerverbod voor beide kanten van de weg. Verder geldt voor de eerste 10 meter van de Irmstraat (hoek Nieuwe Gaasstraat - Irmstraat richting Eys) een parkeerverbod!

Op deze dag zijn de Stationsstraat, Nieuwe Gaasstraat, Irmstraat, Vroenhofstraat en Pastoriestraat tussen 05.00 en 21.00 uur afgesloten voor alle verkeer met uitzondering van voetgangers. Bezoekers van buiten Simpelveld worden verzocht hun auto’s te parkeren op de markt, achter het gemeentehuis, Rode Beuk, achter de sterflat aan de Hennebergstraat, op de grote parkeerplaats bij het sportcomplex Nijswillerweg en op de grote parkeerplaats bij het bungalowpark aan de Nijswillerweg.

Inschrijven

Wij stellen u in de gelegenheid om ook digitaal in te schrijven op een standplaats op deze Stoomvrijmarkt. De mogelijkheden hiertoe treft u in onderstaand formulier aan, waarin u ook uw keuze kenbaar kunt maken.
Het inschrijfformulier dient uiterlijk 1 april 2024 in ons bezit te zijn.

Als de indeling van de markt eenmaal is gemaakt, kan geen aanspraak meer worden gemaakt op een bepaalde plaats. Wacht daarom niet te lang want vol is vol en in het verleden hebben wij regelmatig mensen teleur moeten stellen omdat geen standplaats meer vrij was. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op een in voorgaande jaren ingenomen plaats. Wel houden wij zoveel mogelijk rekening met uw wensen. Wij behouden ons verder het recht voor om naar eigen inzicht de standplaatsen te gunnen. Een gereserveerde standplaats moet daadwerkelijk worden ingenomen en mag niet dienen om de ruimte voor huis/zaak vrij te houden of aan derden te verhuren.

Uiterlijk 1 mei 2024 ontvangt u de bevestiging voor deelname aan de Stoomvrijmarkt en het nummer van uw standplaats.

U kunt dan uw standgeld overmaken op IBAN NL81 RABO 0147 5840 00
Na ontvangst van het standgeld is uw inschrijving definitief.

Marktkooplui, verenigingen, ondernemers en particulieren die interesse hebben om middels een marktkraam, een eigen verkoopwagen, een grondplaats e.d. deel te nemen, kunnen hiervoor digitaal een inschrijfformulier invullen of een formulier aanvragen bij:

Theo Meijer
e-mailadres t.j.meijer@home.nl
tel. 06-19868816

Hub Hodinius
tel. 06-18228585

Evenementen

AVG verklaring

Voordat u een formulier op onze website invult, zijn wij verplicht u te wijzen op de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) die op 25 mei 2018 van kracht is geworden. Hiertoe hebben wij een verklaring in de vorm van een privacystatement opgesteld. Deze verklaring kunt u HIER inzien en/of downloaden.

Like en deel onze website