‘Open air’ concert op zondag 30 juni 2019

Het openluchtconcert vindt normaal gesproken de laatste zondag van juni plaats.

Zo ook in 2019 en wel op 30 juni

De Stichting Promotion Simpelveld organiseert dit openluchtconcert voor het terras van ‘Bij Maxime’ in de Vroenhofstraat te Simpelveld met medewerking van de Koninklijk Erkende fanfare ‘Eendracht’ van de Huls onder leiding van Roger Cobben. Wie er nog meer medewerking verleent laten wij u zo snel mogelijk weten.

Het concert begint om 12.00 uur en zal ongeveer anderhalf uur duren. De korpsen zullen afwisselend een gevarieerd programma ten gehoren brengen. De toegang is gratis.

Muziekgezelschappen

Uiteraard hebben we ‘onze’ fanfare ‘Eendracht’ reeds jarenlang in ons muzikale hart gesloten. Opgericht werd de fanfare in 1909 en maakt dus meer dan een eeuw onderdeel uit van onze gemeenschap. Een vereniging waarop men nooit een tevergeefs beroep doet en die reeds jarenlang haar medewerking verleent aan het openluchtconcert in de maand juni. De muzikale leiding is in handen van dirigent Roger Cobben.

Onze gasten

Fanfare St. Cecilia uit Bocholtz is opgericht in 1903. Van 1944 tot 1964 werd zowel St. Cecilia als ook onze fanfare geleid door de Bocholtze dirigent Sjo Weijers. De fanfare is bekend tot ver buiten de landsgrenzen en staat garant voor goed programma met leuke muziek. Hun muzikale leider is Patrick Spelthaen.

Nieuwsgierig?

Kom dan vooral na de H.H. Mis van 11.00 uur naar het terras van ‘Bij Maxime’ voor een gezellig en afwisselend muziekspektakel aangeboden door voornoemde muziekgezelschappen. De diverse muziekstukken zullen geïntroduceerd worden door Hub Hodinius, voorzitter van de SPS.

Namens de SPS wensen wij u een mooi openluchtconcert toe en hopen dat de weergoden ons goed gezind zullen zijn. Bij het concert zal het in ieder geval (muzikaal gezien) aan niets ontbreken!