Oliebollenwandeltocht

Maandag 30 december 2019 wordt door wandelvereniging NOAD uit Bocholtz samen met de Stichting Promotie Simpelveld de inmiddels wijd en zijd bekend staande Oliebol- lentocht in en om Simpelveld georganiseerd. Het is voor de 34e achtereenvolgende keer dat deze wandeltocht wordt georganiseerd. Gekozen kan worden uit 4 afstanden te weten 7, 12, 15 en 18km. Het idee om tussen Kerstmis en Nieuwjaar buiten iets te organiseren waar èn vakantiegangers èn bewoners van de eigen streek aan kunnen deelnemen, is ooit (in 1986) bij de toenmalige V.V.V. Simpelveld geboren.

Met medewerking van de wandelsportvereniging N.O.A.D. uit Bocholtz is dit evenement verder uitgewerkt. Deze vereniging beschikt immers over de nodige know-how wat betreft het uitstippelen van zeer afwisselende wandeltochten. Inmiddels organiseert N.O.A.D. al vele jaren dit evenement samen met de Stichting Promotie Simpelveld.

Routes

Ook dit jaar hebben de parkoersbouwers van wandelvereniging NOAD Bocholtz weer weten te zorgen voor mooie wandelroutes. Na de start in Simpelveld gaan de langere afstanden via de Oude Molen naar Bosschenhuizen en de Huls alwaar ze weer de wandelaars van de 12 km treffen om vervolgens richting de Beitel te wandelen. Hier zal bij Fa. Hesi door Noad-leden de rust wordt ingericht. Vervolgens gaan de wandelaars via Waalbroek, alwaar ze ook de wandelaars van de 7 km treffen, over rustige veldwegen naar de kantine van SV Simpelveld. Van hieruit gaat het via veldwegen, de 18 km maakt nog een lus naar Baneheide, naar het ZLSM station en dan terug naar de finish in Partycentrum Oud Zumpelveld. Vermeld kan nog worden dat men onderweg op een aantal plaatsen kribkes kan bewonderen die staan opgesteld in het kader van de kribkesroute Simpelveld/Bocholtz.

Wanneer de weergoden ons gunstig gezind zijn, is dit een wandeltocht die beslist de moeite waard is om mee te maken. De routes gaan veelal over verharde (veld)wegen. Desondanks zijn, gelet op de tijd van het jaar, passende kleding en schoeisel gewenst, aangezien de tocht onder alle weersomstandigheden doorgaat. Uiteraard wordt de verzorging als vanouds uitstekend verzorgd door de eigen leden van NOAD.

Oliebol/glühwein

Zoals de traditie wil, wordt er door de Stichting Promotie Simpelveld bij de rust in de kantine van de SV Simpelveld weer voor een “natje” (hopelijk niet het weer) en een “droogje” gezorgd in de vorm van een bekertje glühwein of warme chocomel en een oliebol.

Start / inschrijving

Het vertrek vindt plaats vanaf Party Centrum Oud-Zumpelveld aan de Irmstraat 23.

7 km tussen 09.00 en 14.00 uur
12 km tussen 09.00 en 13.00 uur
15 en 18 km tussen 09.00 en 12.00 uur.

De wandelaars dienen uiterlijk 16.00 uur weer terug te zijn aan het startpunt.
Inschrijfgeld bedraagt € 2,50 inclusief de oliebol én een beker glühwein of warme choco.
Bondsleden ontvangen € 0,50 reductie.
Een sticker is te koop voor € 0,25.

De medische verzorging is in de vertrouwde handen van EHBO Kerkrade. Het wandelen geschiedt op eigen risico. Deelnemers zijn verzekerd tegen schade aan derden.

Sportwandelaars kunnen het I.V.V.-stempel verkrijgen.

Inlichtingen?

Indien er nog vragen zijn kunnen inlichtingen worden ingewonnen bij:
dhr. H. Pirovano, tel. 06-12534731 of
per e-mail: info@wsv-noad.nl

Bezoek ook onze website onder www.wsv-noad.nl

Nieuwsoverzicht

Evenementen

AVG verklaring

Voordat u een formulier op onze website invult, zijn wij verplicht u te wijzen op de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) die op 25 mei 2018 van kracht is geworden. Hiertoe hebben wij een verklaring in de vorm van een privacystatement opgesteld. Deze verklaring kunt u HIER inzien en/of downloaden.

Like en deel onze website