Oliebollenwandeltocht

Op 30 december van elk jaar wordt door wandelvereniging NOAD uit Bocholtz samen met de Stichting Promotie Simpelveld de inmiddels wijd en zijd bekend staande Oliebollenwandeltocht in en om Simpelveld georganiseerd.

Gekozen kan worden uit 4 afstanden te weten 7, 12, 15 en 18 km.

Het idee om tussen Kerstmis en Nieuwjaar buiten iets te organiseren waar èn vakantiegangers èn bewoners van de eigen streek aan kunnen deelnemen, is ooit (in 1986) bij de toenmalige V.V.V. Simpelveld geboren.

Met medewerking van de wandelsportvereniging N.O.A.D. uit Bocholtz is dit evenement verder uitgewerkt. Deze vereniging beschikt immers over de nodige know-how wat betreft het uitstippelen van zeer afwisselende wandeltochten. Inmiddels organiseert N.O.A.D. al vele jaren dit evenement samen met de Stichting Promotie Simpelveld.

Routes

Afgelopen jaar hebben de parkoersbouwers van wandelvereniging NOAD Bocholtz weer weten te zorgen voor mooi wandelroutes. Na de start foto Oliebollentocht 2017vanuit Party Centrum Oud-Simpelveld in Simpelveld gaan de 15 en 18 km routes naar Bosschenhuizen, dan richting Vrouweheide, Huls, Imstenrade, Hondsrug naar de Rolduckerweg waar de rust is bij Hesi. De 12 km wandelaars gaan via de kortste weg naar de Huls en volgen dan samen met de 15 en 18 km wandelaars de route naar de rust bij Hesi. Na de rust gaan alle drie de afstanden via Vrusschenhuuske parallel aan de spoorlijn naar Damianum, Waalbroek, Broek, Kievit, en via Oude Simpelvelderweg naar de Sportlaan. In de kantine van de SV Simpelveld is de tweede rust. Hier wordt door de Stichting Promotie Simpelveld voor een “natje” (hopelijk niet het weer) en een “droogje” gezorgd in de vorm van een bekertje glühwein of warme chocolade en een oliebol. Na deze rust gaat het terug naar Simpelveld alwaar de 18 km nog een ommetje maakt via Baneheide, Bulkemsdalweg richting Bulkem en voor de spoorbrug parallel aan de spoorlijn naar het station van de ZLSM en vandaar naar de startplaats. De 15 en 12 km gaan via een kortere route naar de Bulkemsdalweg en vervolgens dezelfde route als de 18 km terug naar de startplaats.

De 7 km wandelen rond de kern van Simpelveld en hebben slechts één rust in de kantine van de SV Simpelveld.

Vermeld kan nog worden dat men onderweg op een aantal plaatsen kribkes kan bewonderen die staan opgesteld in het kader van de kribkesroutes Simpelveld/Bocholtz.

Wanneer de weergoden ons gunstig gezind zijn, is dit een wandeltocht die beslist de moeite waard is om mee te maken.

De routes gaan veelal over verharde (veld)wegen. Desondanks zijn, gelet op de tijd van het jaar, passende kleding en schoeisel gewenst, aangezien de tocht onder alle weersomstandigheden doorgaat.

Uiteraard wordt de verzorging als vanouds uitstekend verzorgd door de eigen leden van NOAD.

Oliebol/glühwein

Zoals de traditie wil, wordt er door de Stichting Promotie Simpelveld bij de rust in de kantine van de SV Simpelveld weer voor een "natje" (hopelijk niet het weer) en een "droogje" gezorgd in de vorm van een bekertje glühwein of warme chocolade en een oliebol.

Organisatorische mededelingen:

• Het vertrek vindt plaats vanaf Party Centrum Oud-Zumpelveld aan de Irmstraat 23.

7 km, tussen 09.00 en 14.00 uur
12 km, tussen 09.00 en 13.00 uur
15 en 18 km, tussen 09.00 en 12.00 uur

• De wandelaars dienen uiterlijk 16.00 uur weer terug te zijn aan het startpunt.
  • Het wandelen geschiedt op eigen risico.
  • Inschrijfgeld bedraagt € 2,50 inclusief de oliebol én een beker glühwein of warme choco.
  • Bondsleden ontvangen € 0,50 reductie. Een sticker is te koop voor € 0,25.
  • De medische verzorging is in de vertrouwde handen van EHBO Kerkrade.
  • Het wandelen geschiedt op eigen risico. Deelnemers zijn verzekerd tegen schade aan derden.
  • Sportwandelaars kunnen het I.V.V.-stempel verkrijgen.

Inlichtingen?

Indien er nog vragen zijn kunnen inlichtingen worden ingewonnen bij:

Dhr. H. Pirovano, tel. 045-5250190 of 06-12534731 of per e-mail: info@wsv-noad.nl

Bezoek ook onze website onder www.wsv-noad.nl